Nem a tudatlanság a veszélyes
Előfordul, hogy nem az a baj, hogy nem tudunk valamit, hanem az, hogy amit tudunk, az valójában nem igaz. Korlátoz minket, és képtelenek vagyunk perspektívát váltani.
Az ügyfeleim nagy része azért fordul hozzám, mert abból a nézőpontból, ahonnan az adott helyzetet meg akarja oldani, nem tudja. Elakad. Gyakran újra és újra.
Egy barátomtól hallottam ezt a nagyon szuper hasonlatot, hogy olyanok vagyunk, mikor megszületünk, mint egy üres fehér papír. Majd a szüleink, óvónénik, sulis társak, tanárok stb. mind-mind festenek erre a papírra, és egyre több réteg és szín lesz rajta.
Ezt a gondolatot én úgy folytatnám, hogy mi továbbra is ez a fehér papír vagyunk, és újragondolhatjuk azt is, hogy mit fessünk MI rá erre a papírra, mi az, amit el szeretnénk hinni, és milyen korlátozó hitrendszereket engedünk el, amik útjában állnak a fejlődésünknek, vagy az adott helyzet megoldásának.
Ha nem találod a megoldást valamire, kérdezd meg a következőket:
Mi az, amit elhiszek ezzel kapcsolatban?
Kinek a gondolata ez?
Valóban ezt gondolom én is?
Mi lenne, ha mást hinnék, ami segíti a megoldást?
Ha biztosan tudnám, hogy csak jól dönthetek, mit tennék?
Elmesélek egy nagyon jó kis történetet, amit Jack Canfield, A siker alapelvei című könyvében olvastam. Cliff Young 61 éves korában benevezett a Sydney-Melbourne Ultramaratonra. 875 kilóméter (!). Fiatal futó társai a rajtnál kigúnyolták a gumicsizmás farmert, a rendezők meg attól tartottak, hogy nem fogja túlélni sem a versenyt. Rajtnál mindenki gyorsan beleadott apait-anyait, Cliff meg nekiállt kocogni, „csoszogós” stílusban. Ő ugyanis nem olvasta a Runner’s World-öt, nem volt edzője, és fogalma sem volt róla, hogyan kellene egy hosszútávfutónak futnia. Nem TUDTA! Ezért hát keveset aludt, míg a többiek 6 órákat, ő csak 1-2 órákat, és ment tovább. 5 nap 15 óra és 4 perc alatt teljesítette a távot. 10 órával korábban, mint a második helyezett, és 2 napot rávert a korábbi rekordra. Egy 61 éves bácsika. Mert nem tudta, hogyan kellene futnia…
De legyen egy üzleti példa is, ami bemutatja, mi történik, ha a vélt tudásunk az akadály! Nokia. Tudod, hogy miért tűnt el a piacról? Hogyan veszítette el a piacvezetői pozícióját, és tűnt el a térképről? Mert meg voltak győződve arról, hogy az érintőképernyő senkinek nem lesz érdekes, max. a gyerekeknek. Azt hitték, tudják, mi kell az embereknek, és kitartottak emelett, egészen addig, amíg úgy lemaradtak az ez irányú fejlesztésekben, hogy esélyük sem volt felzárkózni.
Törölj ki néha mindent arról a papírlapról, és nézd meg, hogyan csinálnád, ha nem tudnád azt, amit most tudsz, vagy tudni vélsz!
Te hol tudnád ezt a gondolatot most rögtön alkalmazni?
Oszd meg kérlek ezt az írásomat, hogy minél többen elgondolkodjanak azon, hogy mennyivel több van bennük, mint amit néha elhisznek saját magukról. Köszönöm!
Eredményes napot!
Lili
Share This Story, Choose Your Platform!